6 ANIME POPULAR DI JEPUN

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter

Anime oh anime, semestinya ramai insan yang amat meminati komik-komik Jepun, tidak kira berapa umurnya pun, tetap cool membacanya. Tidak kurang yang mendownload anime Jepun, dan tidak ketinggalan menyaksikannya di kaca televisyen. Disini telah disenaraikan beberapa anime yang popular.

  1. Naruto

Naruto adalah kisah tentang seorang ninja muda, bermotivasi untuk belajar dan menjadi kuat dan mempunyai sesuat yang gelap dan jahat yang berada dalam tubuhnya. “Iblis ekor sembilan” itulah nama kekuatan gelap yang berada dalam tubuh Naruto. Kekuatan jahat ini ditangkap oleh seorang kampung desa ketika Naruto masih bayi.Pemimpinnya adalah ayah Naruto dan kemudian meninggal setelah menyalahkan guna kekuatan tersebut, orang dari desa banyak yang menyalahkan Naruto atas kehilangan ini. Naruto memulakan pencarian terhadap dirinya, berharap untuk menjadi pemimpin rakyat desa tersebut, yang disebut Hokage. Naruto memulai mendapat sambutan di Jepun pada tahun 2002 dan di Amerika Syarikat pada tahun 2005 melalui program Cartoon Network Toonami.

 

  1. Bleach

Bleach adalah cerita tentang Ichigo Kurosaki, seorang anak muda yang sengaja memperoleh kekuatan seorang shinigami. Lebih dikenali dengan “Grim Reaper”, shinigami harus membantu jiwa-jiwa yang telah mati menuju akhirat, tetapi mereka mempunyai tanggungjawab lain juga. Mereka harus melindungi manusia dari roh-roh jahat.Anime ini mulai ditayangkan di Jepun pada tahun 2004. VIZ MEDIA memperoleh hak-hak di Amerika Utara dan membawa Bleach untuk negara itu pada tahun 2006 di Cartoon Network blok pengaturcaraan.

 

  1. Afro Samurai

Dengan suara Samuel L. Jackson, Afro Samurai berdasarkan novel grafik oleh Takashi Okazaki dan menceritakan kisah tentang seorang samurai yang mengingin balas dendam atas kematian ayahnya. Untuk membalas dendam ini, ia harus menempuh perjalanan yang panjang. Jackson co-produser mengatakan tanpa ragu karyanya adalah salah satu anime terbaik. Anda akan menemuinya setiap tahun. Diedarkan oleh FUNimation, siri perdana di Spike TV pada tahun 2006 dan dalam bentuk DVD pada tahun 2007.

 

  1. Black Lagoon: The Second Dam

Black Lagoon: The Second Dam adalah cerita berterusan Syarikat Lagoon, sekumpulan tentera yang berbayaran. Anime ini jelas merupakan suatu koleksi aneh dan menyeramkan jadi berhati-hati, ini bukan anime untuk orang – orang yang penakut. Black Lagoon: The Second Dam debut di Amerika Syarikat pada 2008 setelah karier di Jepun pada tahun 2006.

 

  1. Fullmetal Alchemist

Dikeluarkan di Jepun pada tahun 2003 dan kemudian di Amerika Syarikat akhir tahun 2004, The Elric terdiri dari dua bersaudara – Edward dan Alphonse Elric – Fullmetal Alchemist membawa kita ke sebuah fiksyen sains yang hebat di mana perjalanan tercapai mempelajari semua tentang prinsip-prinsip alkimia dan melihat langsung apa yang berlaku jika anda tidak mematuhi.

  1. One piece

Sekumpulan lanun yang dipimpin oleh Monkey D. Luffy yang pergi mencari harta karun legenda bernama One Piece. One Piece diciptakan oleh Eiichiro Oda. Komiknya bermula pada 1997 di Shonen Jump terbitan Shueisha dan hingga kini masih terus berlanjut. Versi TV nya bermula pada Oktober 1999. Versi TV-nya, yang dihasilkan Toei, telah mencapai 312 episode di Jepun. Pada Februari 2005, One Piece mencetak rekod di Jepun sebagai penerbitan manga yang terpantas mencapai 100,000,000 naskhah